19 Temmuz 2016 Salı

Güvenmek ya da güvenmemek

 Sizi bir insan kırdığı zaman onu herkesle eş değer tutmayın derler... Ama nasıl? 
 Bunu arka arkaya hayatınızdaki her insan yaptıktan sonra nasıl yeni tanıştığınız insana güvenebilirsiniz? Başta kendim olmak üzere yakınımdaki herkese karşı güven sorunum var. Ne yapayım bu böyle değiştiremiyorum. Aslında bir gün değişecek biliyorum, tohumlarını atıyorum şuan fakat şimdilik güven benden gideli çok oldu. 
 Kendine veya insanlara güvenememek sorun mu? Evet. Paranoyak olmaya çeyrek kala bir ruh haliniz oluyor. Biri size en ufak olağandışı bir şey söylediği zaman zaten yalandır, altında bir şey vardır diyip boş veriyorsunuz. Belki bir şey yoktu, söylediği şey doğruydu ama siz inanmamayı seçiyorsunuz. Sırf geçmiş tecrübeleriniz yüzünden şuana da 1-0 yenik başlıyorsunuz. Güvenemediğiniz için insanlardan kaçmaya başlıyorsunuz.
 Geçmişi kapatmak lazım. 
 Bazı şeyler için kapatıyorsunuz geçmişi fakat temel şeylerle ilgili öyle olmuyor. İlla ki iç ses sizi dürtüklüyor "bak yapma geçmişte şu şu olmuştu aynısıydı bunun" diyor. 
 Kişi aynı olsa da veya durum aynı olsa da zaman farklıdır. Bunu kafamızda her zaman açık tutmak zor. An geliyor geçmişi boş ver diyorsun ama an geliyor boş veremiyorsun. İnsan her saniye bir değişimin içindedir bunu idrak etmemiz lazım. Tekrar tekrar size aynı şeyleri yaşatan insanlar bu değişimden nasibini almamıştır orası ayrı. Sanırım onlar fikirlerinin sahibi değil kölesi olmuş olanlar. O zaman kaçın, geçmişteki tecrübelerinize dayanarak kaçın. O insanın sizin hayatınızda büyük bir rolü varsa zaten siz ne kadar kaçarsanız kaçın yolunuz bir şekilde kesişir. 
 Bu yazıyı geçmişi boş verip yaşamalı ama nasıl çözebilmek için yazdım, yine çözemedim... Çözerseniz bana söylemeyin cevabını kendi tecrübelerimle bulmalıyım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder